Monday, July 14, 2008

Malam Tahlil, 12hb July 2008, Sabtu, 8mlm



Assalamualaikum kepada semua ahli keluarga,

Tahniah, majlis bertahlil malam minggu hari tu bejaya sama terima kasih di ucapkan kepada semua ahli keluarga yang bertungkus lumus menjalankan acara malam atu, terutama arah cucu-cucu tangah, kazen-muzan, petuan-petuan..dari pangkat datuk ke pangkat babu yang sibuk mendengani malam atu.
Acara tani bemula kul 8 malam (ikut jadual) dan berakhir dalam pukul 10 malam (yang formal lah), tapi yang ahli keluarga balik dakat pukul 12 malam jua lah.
Acara ani pakai catering so relex lah... yang perlu kami buat memasang lampung di kem sama membali minuman kotak (sebagai sedakah). Ramai jua yang datang atu lah, inda ku sangka keluarga tani ani makin membesar banar, sampai rumah pun bepakai jua malam atu. Banar2 membesar, bukan saja membesar dari segi badan tapi dari segi kiraan kepala jua.. haahaa..
Tarus tah malam atu kami mengira2 mana jentina yang paling banyak arah keluarga tani ani, panya banyak lelaki dari bini2. Seperti berikut (asehman):
1. Anak2 Haji Apong + Menantu (lelaki 8, bini 6)
2. Cucu2 Haji apong + cucu menantu (lelaki 23, bini2 20)
3. Cicit Haji Apong + cicit menantu (lelaki 19, bini2 13)
4. Antah Haji Apong (lelaki 1)

Ani pun alum masuk anak2 sama cucu2 tua hajah limah di tungku, baru yang di simpang tani nie, wah ramai lelaki kan.. iatah isu- isu si G-man (alias kaka Fasha) kan tukar jentina pun ada kedengaran haahaa.. belatih tah udah ia belating, patut tah gelek nya labih2 dari orang lain.
Tarus jua kana umum kan pasal majlis BBQ 14hb July ani oleh Ngian Haji Kamal (Ustaz), sorang2 kan membawa makanan masing2 ada jua yang datang inda membawa makanan tapi kan membawa suara saja untuk menyanyi karaoke..adih.. ada kan di dangar malam ani karang, cukup lagi aksi mengerikan yang tak lain dan tak bukan akan gerenti di persembahkan oleh pelawak2 simpang 60 yang tak asing lagi.. tau2 tah sapa tu.
Since banyak orang request (yang banarnya DEMAND) banyakkan gambar lam blog ani iatah tarus ku bagi gambar2 yang sampat ku ambil di malam betahlil atu... mbah ENJOY!!!

0 comments: